Ruble, marki, euro czy złotówki?

Bez kategorii — 19.01.2009, 23:34

W trakcie posiedzenia komisji kultury Sportu i Rekreacji w ubiegłym tygodniu omawialiśmy przebieg realizacji inwestycji miejskich w tej dziedzinie. Wygląda to różnie – w jednych sprawach nieco lepiej, w innych nieco gorzej.

Zabrałem głos w kilku kwestiach:
1. Wyraziłem opinię, że równoczesna budowa dwóch sal koncertowych jest działaniem nieracjonalnym. Obiekt powinien według mnie zostać wybudowany przy szkole muzycznej i składać się z dwóch sal koncertowych – mniejszej na ok. 250 osób – użytkowanej głównie przez szkołę i z większej, wielofunkcyjnej na ok. 800-1000 osób dla celów komercyjnych, zarządzanej przez podmiot prywatny lub Klub Kiepury, z którego szkoła korzystałaby przy okazji większych imprez. Opcja jednego obiektu popierana jest przez wielu radnych, ale Prezydent Górski ma inną koncepcję, którą niestety realizuje.
2. Zapytałem co z nowymi basenami przy szkołach na Zagórzu, o planach budowy których Prezydent Jaskiernia mówił w listopadzie na jednej z poprzednich komisji RM. Niestety ta sprawa jest dopiero w fazie koncepcji.
3. Sformułowałem również drobną, acz znamienną uwagę co do waluty, w której wyrażana jest wartość projektów. W materiałach część pozycji została bowiem wyceniona w euro. Poprosiłem aby, póki co, uszanować naszą walutę i wyrażać pozycje budżetowe w złotówkach. Przedstawiciel Prezydenta stwierdził, że „aplikując” o środki unijne, wyrażamy pozycje w euro i stąd radni również dostali materiał z kwotami w euro. To częściowo usprawiedliwiało sytuację, nie przekonało mnie jednak do końca i zapytałem retorycznie czy w polskim mieście, póki co, byłoby do przyjęcia, wyrażanie pozycji budżetowych w niemieckich markach czy rosyjskich rublach?

Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Subskrybuj kanał RSS dla komentarzy.

Skomentuj

XHTML: Możesz używać następujących tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter